عروس

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

پر مخاطب ها

    ابر برچسب ها

      خبرنامه

      عضویت

      نام کاربري :
      رمز عبور :

      لباس عروس گیپور و دانتل

       

      به طور معمول برای دوخت لباس عروس از جنس های مختلفی استفاده می شود. پارچه هایی که بیشترین انعطاف را دارا باشد و بهترین کارکرد را داشته باشند؛ معمولا بیشتر مورد استقبال واقع می شوند.

      پارچه هایی که برای دوخت لباس عروس استفاده می شود بیشتر، ساتن، حریر، اورگانزا، گیپور، ابریشم، تافته، شیفون و دانتل هستند.
      در این مطلب قصد داریم شما را با لباس عروس های گیپور و دانتل بیشتر آشنا کنیم. به همین دلیل ابتدا به بررسی مدل و پارچه ی گیپور از لحاظ جنس و کیفیت می پردازیم. پارچه ی گیپور، پارچه ای است که با استفاده از پنبه و ابریشم اصل، به صورت برجسته و با کیفیتی بسیار ضخیم تافته و بافته می شود. این نوع پارچه ها به دو صورت، یعنی دارای زمینه و بدون زمینه تولید می شوند. به پارچه های گیپور دارای طرح زمینه های زیبا، دانتل گفته می شود.
      بنابراین از پارچه های دانتل به دلیل زیبایی و چشم نوازی بسیار بالای آن، در طراحی و دوخت بسیاری از لباس عروس های زیبا، استفاده می شود.
      بدیهی است که مدل لباس عروس گیپور، علی الخصوص با جنس دانتل، نسبت به دیگر لباس عروس ها با جنس ها و طرح های متفاوت از این مدل، دارای قیمت و هزینه ی کرایه ی بالاتری می باشند.

      بستگی به نوع لباس، فصلی که عروسی در آن برگزار خواهد شد و حد و اندازه ی مراسم، نوع پارچه نیز می تواند متغییر باشد.
      برای اینکه یک لباس عروس مطابق سلیقه  ی خودتان داشته باشید و از صفر تا صد آن را با نظارت دقیق خود پیش ببرید؛ ابتدا باید مدل مورد نظرتان را انتخاب یا طراحی کنید. در قدم بعدی، با مشورت مزون مورد نظرتان، پارچه متناسب برای مدل دلخواه تان را تعیین کنید. گاهی برای دوخت یک لباس عروس، لازم است که از چند نوع پارچه استفاده شود. امروزه به دلیل تنوعی که پارچه ی دانتل دارد؛ در بیشتر لباس ها جایگزین گیپور شده است. اما هنوز هم لباس هایی از جنس گیپور طرفداران خاص خودش را دارد.

      لباس گیپور به دلیل جنس پارچه بیشتر برای فصل های سرد سال مناسب است و برای لباس هایی که نیازی به تزئینات خیلی ریز ندارد.
      اما اگر قرار است که لباس شما، مدل لخت و آویزانی داشته باشد، بهتر است به جای گیپور از ساتن استفاده کنید. برای آن دسته از عروس خانم هایی همکه دارای پایین تنه و باسن بزرگی هستند و می خواهند آن را به نوعی در لباس عروس پنهان کنند پارچه ی ساتن انتخاب بهتری است.

      علاوه بر جنس پارچه، رنگ آن نیز اهمیت زیادی دارد و ممکن است در جنس های مختلف تنها یک رنگ خاص، برای دوخت لباس عروس یا لباس نامزدی مناسب باشد.
      لباس های دانتل و گیپور، تنوع بسیار زیادی در مزون های سطح شهر دارند و بیشترین سهم را در جنس پارچه ی به کار رفته در لباس عروس به خود اختصاص داده اند.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها : لباس عروس,
      تاريخ : يکشنبه 23 دی 1397 ساعت: 1:36
      بازدید : 426

      چگونه اختلاف ه را حل کنیم؟

      وقتی دو نفر از دو دنیای متفاوت، با تربیتی متفاوت وارد یک رابطه ی مشترک و طولانی مدت می شوند، در ابتدا ی امر سعی می کنند بسیار مبادی آداب باشند، به ارزش های همدیگر احترام بگذارند، علایق همدیگر را دوست داشته باشند و سرگرمی های مشترک شان را کشف کنند. اما تکرار و یکنواختی، اغلب بعد از چند سال سراغ همه ی زندگی های مشترک خواهد آمد. ملالی که دیگر به زوج اجازه ی لذت بردن از رابطه را نمی دهد، شکافی که در بین زوجین ایجاد می شود رفته رفته با بی توجهی و اغلب با خودخواهی عمیق و عمیق تر می شود و نتیجه ی آن چند پدیده ی شوم و ناخوشایند است. طلاق عاطفی، افسردگی و یاس، خیانت و یا طلاق.

      چگونه اختلاف ها را حل کنیم؟ در صورتی که با به کارگیری مهارت های ساده ای می توان از گرفتار ملال شدن جلوگیری کرد. گاهی وقت ها ما انسان ها فراموش می کنیم که برای شروع زندگی مشترک چه تلاش هایی انجام داده ایم، فراموش می کنیم چون برای ما ازدواج مقصد است نه زندگی مشترک. شاید اگر به ازدواج به عنوان یک مسیر نگاه کنیم و به زندگی عاشقانه به عنوان یک هدف بسیاری از مشکلات حل شود.

      صحبت کنید

      بسیاری از زوج های جوان در طول روز بسیار کم با همدیگر صحبت می کنند. منظور از صحبت کردن، صحبت های روزمره و معمولی نیست، صحبت کردنی که در آن به بیان احساسات، عواطف، نظرات و ترس و اندوه ها پرداخته بشود. صحبت هایی که پیرامون اهداف و انتظارات باشد و به دو طرف حس امنیت و آرامش بدهد. وقتی زن و شوهر در طول روز یک زمان مخصوص، برای حرف زدن داشته باشند، تمام تنش ها، دلزدگی ها، اختلافات و حتی ابراز احساسات را می توانند در همان چند دقیقه به طرف مقابل ابلاغ کنند. اختلافات زناشویی همیشه مربوط به دو طرف نیست.

      گاهی تنش هایی که از محیط پیرامون به فرد تزریق می شود، باعث پرخاشگری و بحران های عصبی می شود. در چنین موقعیت هایی حرف زدن های محبت آمیز و حس درک شدن از طرف همسر، می تواند به بهبود شرایط روحی بسیار کمک کند. وقتی زن و شوهر در طول روز با همدیگر صحبت های سازنده داشته باشند؛ می توانند تمام دلزدگی ها و ناراحتی هایشان را مطرح کنند و با کمک همدیگر راه حل هایی برای یک یک آن ها بیابند. پس صحبت کردن های روزمره را جدی بگیرد و تحت هیچ شرایطی حریم دو نفره ی تان را فراموش نکنید. همچنین سعی کنید اختلافات تان را به موقع حل کنید. 

      کاه کهنه باد ندهید!

      زمانی که شرایط یک گفتگو فراهم شد بعضی از زوج ها شروع می کنند به گله گذاری و تمام مسائلی را که از اوایل ازدواج باعث ایجاد کینه و کدورت شده است را مطرح می کنند و تصور می کنند نباید هیچ فرصتی را برای بیان ناراحتی های خود از دست بدهد. در حالی که باید قبول کرد،  بخشی از ناراحتی ها مشمول گذر زمان می شوند. اگر زمان شان منقضی شود، صحبت کردن درباره ی شان بی ارزش خواهد بود. در چنین موقعیت هایی است که باید گفت: لطفا کاه کهنه باد ندهید! صرفا درباره ی مسائلی صحبت کنید که به تازگی باعث ایجاد اختلاف و ناراحتی میان شما و همسرتان شده است.

      حواستان به حرمت خانواده ها باشد

      رابطه ی زناشویی یک رابطه ی دو طرفه است. هیچ گاه نباید در هنگام بروز اختلافات پای خانواده ها به میان بیاید. چرا که زن و شوهر، در زندگی شان لحظه های تلخ و شیرین بسیاری را با هم تجربه می کنند، زمان خوشی ها و لذت ها معمولا خانواده ها در جریان امور قرار نمی گیرند؛ اما اگر زمان تلخی ها پای آن ها به میان کشیده شود تنها اتفاقی که رخ می دهد خراب شدن وجهه ی عروس یا داماد شان است. حتی اگر بعد ها زن و شوهر طرف مقابل را ببخشند و بر سر زندگی مشترک برگردند؛ آن حس بد همواره در ذهن خانواده ها باقی خواهد ماند. چون طبیعتا آن علقه ای که زن و شوهر با هم دارند، خانواده ها ندارند. پس طبیعی است که بخشش در آن ها دیر تر اتفاق بیوفتد. پس در حین بروز اختلاف از وارد کردن خانواده ها به شدت پرهیز کنید، از خانواده ی طرف مقابل به خوبی و احترام یاد کنید و هیچ گاه حرمت خانواده ی همسرتان را مقابل او خدشه دار نکنید. چرا که این امر صدمه ی جبران ناپذیری به رابطه تان خواهد زد.

       


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها : ازدواج,
      تاريخ : يکشنبه 23 دی 1397 ساعت: 1:32
      بازدید : 444

      تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو

       

      میکروپیگمنتیشن چیست؟

      انجام روش میکروپیگمنتیشن به مراتب راحت تر از تلفظش است. در این روش که بر پایه ی علم پزشکی انجام می شود، رنگدانه هایی در عمق مشخصی از پوست کاشته می شود که کمترین آسیب را به بافت پوست می رساند. این فرایند با دستگاه های استاندارد و ابزارهای استریل انجام می شود که در طی آن بر اساس خواست و نظر مشتری، پیگمنتر، برای آرایش دائم اقدام می کند. میکروپیگمنتیشن علاوه بر اینکه کاربرد زیبایی دارد، در حوزه ی پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

      میکروپیگمنتیشن بازسازی طبیعی و متعادل سازی چهره به شمار می آید و در نتیجه هم آسیب کمتری نسبت به تاتو دارد و هم درد و خونریزی آن کمتر است. در اثر زمان نیز رنگ مورد استفاده در این روش، به سبز یا قرمز گرایش پیدا نمی کند.

      کاربرد میکروپیگمنتیشن در حوزه ی آرایش و زیبایی

      این روش در آرایش و زیبایی کاربرد بسیاری دارد. چرا که اغلب خانم ها طرفدار زیبایی هستند و ترجیح می دهند از یک روش مطمئن و دائمی برای داشتن چهره ای زیبا استفاده کنند.
      خط چشم دائمی، خط لب دائمی، تقویت مژه ها، ترمیم مژه ها، ترمیم کم پشتی ابروها، قرینه سازی ابروها، لک های ماه گرفتگی، پنهان کردن جای زخم، آرایش چشم برای کسانی که نسبت به مواد آرایشی حساسیت دارند و…. بخشی از خدمات میکروپیگمنتیشن در حوزه ی زیبایی است.

      در موارد زیر می توان از میکروپیگمنتیشن کمک گرفت:

      -طراحی و قرینه سازی ابروها با تکنیک هایی نظیر، هاشور ابرو، سایه ی ابرو و ….
      -خط چشم دائم برای پلک بالا و پایین، سایه ی چشم، خط مژه و …..
      – خط لب و رژ لب جهت حجیم سازی یا قرینه سازی لب ها و از بین بردن سفیدی لب
-مخفی کردن محل زخم، جای بخیه، لک یا زائده های پوستی

      تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو

      از بعضی جهات و در بخشی از شیوه ی اجرا این دو شبیه هم هستند؛ با این تفاوت که در میکروپیگمنتیشن، رنگ مورد استفاده مانند رشته های مو در جهت رویش موهای ابرو، روی پوست قرار می گیرد و فرد دیگر با کادرهای پر رنگ و نازیبا مواجه نیست. تارهای مورد استفاده با یک سوزن مویی (نازک) داخل ابرو کشیده شده و ابدا پر رنگ و مشخص نیستند. این تارهای مورد استفاده در روش میکروپیگمنتیشن، دارای رنگ طبیعی هستند. در واقع روش اجرای تاتو با میکروپیگمنتیشن متفاوت است و برعکس تاتو این روش، بدون درد و خونریزی است و التهاب کمتری در پوست فرد ایجاد می کند.

      بسیاری از کسانی که شاهد انجام تاتو بر روی پوست بوده اند، از نظر ایمنی و بهداشت کار بسیار نگران هستند. چرا که اگر اصول بهداشتی در این روش ها رعایت نشود ممکن است موجب انتقال بیماری های خطرناکی نظیر HIV یا هپاتیت و …. شود. باید اشاره کرد که علاوه بر اینکه زخم و خونریزی و التهاب در این روش بسیار کم است، به دلیل استفاده از پکیج های یک بار مصرف و رنگ های تست شده، ایمنی و بهداشت کار به خوبی رعایت می شود و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد. بسیاری از متخصصان این روش، از آن به عنوان روش بدون درد هم یاد می کنند.

      مکان های انجام میکروپیگمنتیشن

      امروزه بسیاری از روش های آرایشی در سالن های زیبایی انجام می شود. اما اغلب این سالن ها ممکن است این کار را به صورت تجربی انجام دهند و آموزش لازم را در این خصوص ندیده باشند. برای اینکه سلامتی خودتان را به خطر نیندازید، قبل از گرفتن چنین خدماتی، باید حتما مجوز های لازم در این خصوص را مشاهده کنید. وجود فرد آموزش دیده، رعایت اصول بهداشتی و ایمن بودن مکان، بسیار اهمیت دارد. استاندارد بودن لوازم و دستگاه های مورد استفاده و مورد تایید وزارت بهداشت هم از فاکتور های مهم است. چرا که طبیعتا هیچ کس دوست ندارد به خاطر زیباتر دیده شدن، سلامتی ارزشمندش را به خطر بیندازد.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها : آرایش عروس,سالن زیبایی,
      تاريخ : يکشنبه 23 دی 1397 ساعت: 1:27
      بازدید : 449

      راهنمای آتلیه عروس

       

      عکس های عروسی، از دهه های گذشته تا به امروز تغییرات فاحشی کرده اند. این تغییرات نیز هم سو با تغییر نگرش ها، ذائقه ها و فرهنگ ها رخ داده و بدون شک از آن گریزی نبوده و نیست.

      عکس های عروسی در چند نسل قبل، معمولا پر از هیجان و شور و اتفاق بوده است. عکس هایی که جمعیت زیادی عروس و داماد را احاطه کرده اند و عکاس باشی در میان یک شادی جمعی، به ثبت لحظه ها پرداخته است. عکس های قدیمی علی رغم اینکه در معرض گذر زمان بوده اند؛ اما همچنان رنگ و لعاب شان را حفظ کرده اند و منعکس کننده ی انرژی های مثبت اند. عکس های عروسی در گذشته، در حیاط و منزل عروس یا داماد ثبت می شد. با همان چیدمان قدیمی و همان معماری بکر که از گذشتگان به یاد داریم.

      اما عکس های عروس و داماد های امروزی، عموما در آتلیه های عروسی، ثبت می شوند و جز خود عروس و داماد، کس دیگری در آن ها حضور ندارند. عکس های فتوشاپی و پر از جلوه های ویژه، که سعی می کند، تمام عیوب چهره و صحنه را رفع کرده و عکس را به بهترین شکل ممکن رتوش کند.

      برای انتخاب یک آتلیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

      هنگامی که به یک آتلیه عروس مراجعه می کنید، به ژست عکس ها، شکل نورپردازی، کیفیت و میزان شارپ بودن عکسها توجه کنید. پیشنهاد می شود، در مورد تجهیزات مورد استفاده از جمله نوع دوربین ها، فلاشها، تجهیزاتی که برای عکاسی فضای باز آورده میشود، (مانند فلاش پرتابل ، هلی شات و رفلکتورها) با عکاس صحبت کنید.

      یکی از هزینه های عمده در آتلیه عروسی، فیلمبرداری مراسم می باشد. تعداد دوربین های مورد استفاده در شب مراسم، کیفیت دوربین ها، کرین و هلی شات می تواند هزینه های شما را بالاتر ببرد.

      توجه: ساخت کلیپ اسپرت برای نمایش در سالن عروسی را نیز مد نظر داشته باشید.

      عکسهای جان دار

      روز عروسی شما یک روز تکرار نشدنی است. پس اجازه بدهید حس واقعی شما مثل، استرس، خنده های طبیعی، گریه ، شادی و در عکس ها نمایان باشد.  نباید در تمام عکس ها توی قالب خاصی فرو بروید و مو به مو گفته های عکاس را به اجرا در بیاورید. باید به یاد داشته باشید که شما بازیگر نیستید و قرار است عکس هایی از طبیعی ترین لحظه های عروسی تان ثبت کنید.

      نکته ی نهایی:

      اگر می خواهید عکس های عروسی تان همیشه لبخند به لب هایتان بیاورند، در انتخاب آتلیه دقیق عمل کنید. نمونه کارهای آتلیه ها را با دقت بررسی کنید، اگر به دنبال تهیه ی کلیپ اسپورت برای نمایش در سالن عروسی هستید، حتما در این زمینه تحقیق کنید و نمونه کار بخواهید. سلیقه ی شخصی تان را برای آنها بازگو کنید و تمام آن چیزی را که از عکاس می خواهید برایش شرح دهید. در صورتی که از خانواده ای مذهبی هستید، به جنبه ی مذهبی کار، اشراف داشته باشید، اعم از اینکه پرسنل آتلیه خانم باشند، برای عکاسی به باغ شخصی بروید و فایل اصلی کارهای عروسی تان را پس از اتمام کار، از آتلیه تحویل بگیرید. چرا که تمام عکس های عروسی شما در نهایت در آتلیه ی مورد نظر آرشیو خواهد شد. به تجهیزات و امکاناتی که آتلیه در اختیار شما قرار خواهد داد دقت کنید، تعداد دوربین ها، لوازم نور پردازی و …. مهم هستند.

      خلاقیت عکاس در طراحی فیگورهای جالب، رفتار مناسب و صمیمی عکاس با شما، کارهای قبلی و فضای خود آتلیه برای انتخاب بهترین گزینه حائز اهمیت هستند.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها : آتلیه عروسی,
      تاريخ : يکشنبه 23 دی 1397 ساعت: 1:21
      بازدید : 540

      میوه عروسی

       

      میوه را از کجا تهیه کنیم؟

      بسیاری از تالارهای عروسی یا موسسه های برگزار کننده ی مجالس عروسی، هنگام عقد قرار داد، پیشنهاد می دهند که تهیه ی میوه و شیرینی را به آن ها بسپارید. اگر چنین پیشنهادی را بپذیرید دغدغه ی نحوه ی تهیه ی میوه را نخواهید داشت. اما اگر خودتان دست به کار تهیه ی میوه ی عروسی تان شده اید، حتما باید سری به بازار میوه و تره بار بزنید. چرا که هم کیفیت میوه ها در بازار تره بار بالاتر خواهد بود، هم قیمت معقول تری نسبت به فروشگاه های سطح شهر خواهند داشت. سعی کنید میوه هایی که خریداری می کنید، دست چین شده باشند، میوه هایی که در یک اندازه باشند جلوه ی زیباتری خواهند داشت.

      بهترین زمان خرید میوه

      اول صبح بهترین زمان خرید میوه است. چرا که اصطلاحا هم به سر بار خواهید رسید و هم اینکه فرصت کافی برای رسیدگی به سایر امور عروسی را خواهید داشت. همچنین می توانید در اسرع وقت میوه ها را تحویل کادر پذیرایی تالار بدهید تا به شستشو و چیدمان آن بپردازند.

      نحوه ی پذیرایی

      برای پذیرایی میوه، می توان از دو روش استفاده کرد. اگر تعداد مهمانان زیر 300 نفر است، بهتر است از ظروف میوه خوری پایه دار استفاده کرد. به طوری که معمولا به ازای هر 5 یا 6 مهمان یک ظرف میوه خوری متشکل از میوه های متنوع، بر روی میزهای پذیرایی قرار داده می شود. در چنین شرایطی مهمان دار های تالار پذیرایی باید به طور مرتب نسبت به شارژ ظروف میوه خوری اقدام کنند.

      نوع دیگر پذیرایی به این شکل است که از هر میوه به تعداد کافی در بشقاب میوه خوری به همراه کارد در مقابل هر مهمان قرار داده شود.

      دیزاین

      در مجالس عروسی دیزاین و طراحی اهمیت بسیاری دارد. میوه نیز از این اصل مهم مستثنی نیست. طراحی و چیدمان میوه در مجلس عروسی نشان دهنده ی ذوق و سلیقه ی میزبان است. پس اگر طرح یا ایده ی مخصوصی در این باره دارید، حتما پیش از مراسم با مسول تالار هماهنگی های لازم را عمل بیاورید.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : سه شنبه 1 آبان 1397 ساعت: 3:39
      بازدید : 395

      تو ماهی و من ماهی این برکه کاشی

      هوالمحبوب

       

       

      داشتم فکر می کردم به اینکه بودنت و نبودنت را به چه چیزی تشبیه کنم؛ حالا که بودن و نبودنت هر دو دلهره آور است فکر می کردم که شاید شبیه یک عطر خوشی که یکهو بپیچد در کوچه باغ های خاطره ها و بعد پر بکشد و به آسمان برود یا شبیه یک رمان محبوب که هیچ گاه به دست من نمی رسد شبیه حسرتی تو، شبیه حسرتهای کوچک و بزرگ.

      شبیه همه ی چیزهای خوب از دست رفته شبیه باغ خزان زده که روزگاری آدم ها را با جلوه گری هاش مسخ می کرد اما حالا میان شاخ و برگ های درختانش لانه ی هیچ پرنده ای نیست و از زیر سایه بان درختانش هیچ جویباری نمی گذرد و طنین آواز هیچ پرنده ای لرزه بر شاخسارانش نمی افکند اما واقعا تو شبیه هیچ یک نیستی در بودنت عظمتی است که دلهره می آورد در نبودنت ترسی است که درونم را تهی می کند جوری چنگ زده ای بر هستی من که کنده شدنم از تو محال می نماید اما من شبیه چیستم؟

      شبیه کتاب خوانده شده، شبیه رویای تحقق یافته، شبیه گلی چیده شده که زیبایی اش به یغما رفته است شبیه قصه ای که بارها شنیده ای شبیه روزمرگی هایت شبیه کاغذهای باطله ی روی میز کارت شبیه چیستم که اینقدر بودن و نبودنم برایت یکسان است؟ شبیه چیستم که نه دل می کنی و نه دل میدهی؟ شبیه چیست این بازی؟ شبیه چیست این مشق دوستت دارم ها ؟؟چیست که دل را به لرزه در می آورد اما به دل نمی نشیند؟؟؟

       

      نسرین_رنجبر


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : سه شنبه 1 آبان 1397 ساعت: 3:35
      بازدید : 464

      ترس ها، آرزوها، عادت هایتان را بشناسید

       

      ما انسان ها، وابستگی عجیبی به عادت هایمان داریم، برای تحقق آرزوهایمان زندگی می کنیم و به ترس هایمان بها می دهیم و همواره در سیطره ی مجموعه ای از این سه هستیم. عادت ها هستند که بخش بزرگی از شخصیت ما را شکل می دهند. آرزو ها هستند که نقشه ی راه آینده ی ما محسوب می شوند و طبیعتا ترس ها، می توانند مانع رشد و تکامل ما باشند. به شرطی که نتوانیم کنترل شان کنیم. بنابراین، شناخت عادت ها، آرزو ها و ترس ها می تواند تصویر جامعی از انسان ها به ما ارائه کند که در تعامل های روزانه ی خود با آن ها می توانیم از آن ها بهره بگیریم. پس برای شروع و تداوم هر رابطه ای باید به این مفاهیم دقت کرد.

      بسیاری از اوقات اتفاق می افتد که زن و شوهر پس از بروز یک اتفاق به بخشی شناخته نشده از وجود همسرشان پی می برند. گاهی حتی بعد از چند سال، اختلافات عجیبی در زندگی رخ می نماید که تا پیش از آن حضوری در زندگی مشترک نداشتند. پس به صلاح هر دو نفر است که پیش از شروع زندگی مشترک حتی از عادت های بد شان صحبت کنند. قرار نیست معجزه ای برای ترک عادت های چند ساله رخ دهد؛ فقط این زمینه برای طرف مقابل ایجاد می شود که حق انتخاب داشته باشد و خودش را برای مشاهده و تحمل چنین رفتار هایی آماده کند.

      همه ی ما بعد از ازدواج نیاز به اصلاح شدن داریم. اصلاح شدن به معنای تغییرات مثبتی که زندگی مشترک را بهبود ببخشد. هیچ کس نمیتواند ادعا کند که فرد کاملی است و در عین حال هیچ کس نمی تواند با تمام منیت ها و خودخواهی هایش پا به زندگی مشترک بگذارد. پس تغییر خوب لازمه ی هر زندگی مشترکی است. وجود همراه و همسر در زندگی می تواند محرک خوبی برای ایجاد بعضی از تغییرات باشد. عادت هایی که تصور می کنیم، می تواند به زندگی مشترک لطمه بزند باید در یک پروسه ی زمانی مناسب ترک شوند.

      اگر دو نفر هدف های مشترکی در زندگی داشته باشند، قطعا با شروع زندگی مشترک، مسیر تحقق رویاهایشان هموارتر خواهد بود. چرا که هر دو نفر سهم مشخصی برای تلاش کردن و در نهایت بهره مندی از ثمره ی تلاش شان خواهند داشت. هدف مشترک میتواند، علقه ها را بیشتر کند، نزدیکی و صمیمت بین زوجین را بیشتر کند و همین امر موجب گرم تر شدن کانون زندگی خواهد بود. پس ترسیم راه، برای زندگی یکی از نکات اساسی است که باید در دوران آشنایی به آن بپردازید. این که شما به طول مثال برای ده سال آینده ی زندگی خود (هم از لحاظ شخصی و هم از جنبه ی کاری ) چه پیش بینی هایی کرده اید، در چه مسیری حرکت خواهید کرد، چه چشم اندازی برای آینده دارید و از چه طریقی می خواهید بر آرزوهایتان جامه ی عمل بپوشانید.


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : سه شنبه 1 آبان 1397 ساعت: 3:31
      بازدید : 430

      آرایش عروس

       

      برای عروس خانم ها در آستانه ی مراسم عروسی، بزرگترین دغدغه تعیین مدل آرایش در روز عروسی است.

       خانم های جوان برای نیل به این منظور ممکن است مدتی را به تحقیق و بررسی مدل ها، شیوه ی کار آرایشگاه های مختلف و پرس و جو از اطرافیان بگذراند. برای اینکه در روز عروسی ، آرایشی دلخواه و چهره ای تحسین شده بیابید، رعایت نکات آرایشی و بهداشتی زیر ضروری به نظر می رسد.

      نکات آرایشی که یک عروس قبل از روز عروسی باید بداند

      • به زیبایی دندان های خود رسیدگی کنید، یک عروس شایسته باید یک لبخند زیبا و دلکش داشته باشد. دندان های سپید و سالم لبخند های شما را نمکین و جذاب می نماید.
      • اقدام به زیباسازی پوست صورت و بدن خود بکنید.
      • برای رفع لک ها، جوش ها و هر نوع زائده ای به موقع اقدام کنید.
      • اگر قصد رنگ کردن مو و ابروهایتان را دارید حداقل یک ماه قبل باید اقدام کنید تا رنگ موی شما تثبیت شده و حالت زیبایی به خود بگیرد.
      • آرایشگر خود را در زمان بندی مناسب انتخاب کرده و جهت مشاوره و گرفتن راهکارهای مناسب به وی مراجعه کنید. مطمئنا امروزه با تغییر رسم ها و سنت های قدیمی، عروس خانم ها با آگاهی بیشتری خود را برای مراسم عروسی مهیا می کنند و در این میان مشاوره گرفتن، ترمیم پوست و مراقبت های مناسب قبل از مراسم، لازم و ضروری به نظر می رسد.

      بهترین آرایش صورت برای بهترین روز زندگی!

      کسانی که دارای موی بور هستند به طبع چشمانی روشن نیز دارند یا بالعکس، کسی که موهای مشکی دارد چشمانی سیاه رنگ نیز داراست. پس هرگز سعی نکنید با تعویض رنگ مو و تغییر فاحش چهره، به یک باره خود را از دسته ای به دسته ی مخالف ببرید. با شناخت شکل چهره، می توان آرایش متناسب با فرم صورت، را انتخاب کرد و با مهارت و ابتکار به اصلاحات در چهره نیز پرداخت. برای مثال با استفاده از پودرها و سایه ها و یا انتخاب نوع آرایش مو، می توان صورت های چاق را لاغرتر، یا چشم های کوچک را بزرگتر نشان داد. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست.

       

      برای اینکه یک آرایش بی نقص داشته باشید و در روز عروسی خود بدرخشید باید تمام نکته های مراقبت از پوست را به طور مرتب حداقل یک ماه قبل از مراسم انجام دهید. همچنین لازم است که خواب مناسب داشته باشید و از تغذیه ی مناسب غافل نشوید. برای اینکه در روز مراسم خسته نشوید و تا آخر مجلس بتوانید قدرت بدنی خود را علیرغم خستگی زیاد و فشار کاری بالا حفظ کنید این نکته بسیار مهم است.

       


      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : سه شنبه 1 آبان 1397 ساعت: 3:29
      بازدید : 363

      20 نکته خواستگاری

       

      علی رغم گسترش روابط آزاد در جامعه و ارتباط های نزدیکی که بین دختران و پسران جوان، در محیط شغلی یا تحصیلی شکل می گیرد؛ هنوز هم بخش بزرگی از ازدواج ها به روش سنتی و در چارچوب خواستگاری انجام می پذیرد. پس خواندن این نکات نباید خالی از لطف باشد.

       

      1-قبل از رفتن به خواستگاری، تکلیف خودتان و معیارهایتان را مشخص کنید، سوالات مقدماتی را به صورت تلفنی پرسیده و به جمع بندی برسید و بعد برای ملاقات حضوری پیش قدم شوید.
      2-حتما برای ملاقات حضوری آراسته باشید، دسته گل تهیه کنید. حتی اگر این خواستگاری به سرانجام مثبتی نرسد، خاطره ی خوبی در ذهن خانواده عروس باقی خواهد ماند.
      3- برای رو در رو شدن با فردی که به خواستگاری اش رفته اید، آماده باشید. سوالات تان را در ذهن مرور کنید. طبقه بندی شده پیش بروید. سعی کنید برای مهم ترین اتفاق زندگی تان وقت بگذارید.
      4- هرگز به چهره ی عروس خانم خیره نشوید، دخترها فرق بین نوع نگاه ها را خیلی زود تشخیص می دهند!
      5- صحبت هایتان را به نحوی تنظیم کنید که طرف مقابل حوصله اش سر نرود؛ صحبت های طولانی حوصله ی مخاطب را سر می برد.
      6- متکلم وحده نباشید. به طرف مقابل  هم اجازه ی اظهار نظر بدهید.
      7- سوالات تان را به نحوی مطرح کنید که به شخصیت طرف مقابل خدشه ای وارد نشود.
      8- درباره ی گذشته ی فرد و روابط عاطفی که در گذشته داشته، کنجکاوی نکنید.
      9- جلسه ی اول صرفا برای معرفی شما دو نفر به هم است. پس لازم نیست مسائل جنسی، مشکلات خاص خانوادگی و نظایر این ها در همان جلسه مطرح شوند.
      10- سعی نکنید خودتان را مطلوب تر از آنچه هستید جلوه دهید. چه از نظر مالی، چه اخلاقی، چه سطح فرهنگی و خانوادگی
      11- صادق باشید، ساده نباشید، خجالت را کنار بگذارید و درباره ی دغدغه هایتان صحبت کنید.
      12- اگر تمایلی به ادامه ی رابطه دارید، در حین صحبت کردن این  مورد را به عروس خانم اعلام کنید.
      13- خشک و رسمی بودن و زود صمیمی شدن و بگو بخند کردن، هر دو به یک میزان طرف مقابل را زده می کند. پس حالتی ما بین این دو را اتخاذ کنید.
      14- جلسه ی معارفه، محل جمع بندی و تصمیم گیری نیست. پس برای گرفتن پاسخ قدری صبر پیشه کنید.
      15- سعی کنید جلسات بعدی را در محیطی خارج از خانه ترتیب دهید. چرا که رفتارهای اجتماعی افراد می تواند به شناخت بهتر کمک کند.
      16- پنهان کردن مسائلی که دیر یا زود بر ملا خواهد شد، عقلانی نیست. پس بهتر است قبل از اینکه دروغ گو خطاب شوید؛ درباره ی گذشته ی خود واقعیت ها را بیان کنید. واقعیت هایی نظیر بیماری های خاص، نامزدی یا ازدواج ناموفق، مشکلات حاد خانوادگی که طرف مقابل هم با آن در گیر خواهد و نظایر اینها.
      17- مراسم خواستگاری، لزوما به معنای ازدواج نیست، پس سعی کنید جلسات خواستگاری را تا حد امکان خصوصی برگزار کنید.
      18- گوشی تلفن همراه تان را در هنگام صحبت کردن خاموش کنید!
      19- وعده ها و قول هایی را که توانایی انجام دادن شان را ندارید، بر عهده نگیرید.
      20- اگر بعد از یک یا چند جلسه به نتیجه ی مثبتی نرسیدید؛ صادقانه به خانواده ی مقابل اطلاع دهید. از نظر اخلاقی، منتظر گذاشتن یک خانواده دون شان انسان ها است.

       

      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : سه شنبه 1 آبان 1397 ساعت: 3:14
      بازدید : 407

      راهنمای جهیزیه

       

      -آیا حتما باید جهیزیه را به صورت یک جا و کامل خریداری کرد؟

      پاسخ کاملا روشن است. خیر. شما از زمانی که نامزد می کنید تا روز عروسی به طور میانگین یک سال فرصت دارید. در این برهه ی زمانی، می توانید با حوصله و دقت وسایل مورد نیاز خودتان را خریداری کنید. بسیاری از بانوان ایرانی، از زمانی که دختران شان به سن ازدواج می رسند؛ کم کم شروع به خرید خرده ریزهای جهزیه اش می کنند. چنین خریدهایی اگر عقلانی انجام شود، می تواند در هنگام ازدواج و خرید جهیزیه بسیار کار راه انداز باشد. چرا که سرعت عمل شما را افزایش داده و هزینه هایتان را کاهش می دهد.

      -آیا حتما باید لوازم آشپزخانه را از مارک های خارجی تهیه کرد؟

      هیچ محدودیتی برای خرید شما وجود ندارد. در اینکه مارک های خارجی، با کیفیت و با دوام هستند تردیدی وجود ندارد. اما دلیل نمی شود کالاهای ایرانی را به صورت کلی محکوم به بی کیفیتی کنیم. در بین برند های ایرانی هم کالاهای خوبی وجود دارد که با کمی تحقیق می توان با خیالی راحت از آن کالاها خریداری کرد.

      -سرویس های چینی باید چند نفره تهیه شوند؟

      در حالت کلی برای هیچ کدام از لوازم جهیزیه باید و اجباری وجود ندارد. نکته ی بارز در خرید جهیزیه سلیقه و باور خود شماست. اما در حالت کلی سرویس های چینی معمولا 12 نفره خریداری می شوند. بعضی افراد دوست دارد ظروف دم دستی از ظروف مهمان جدا باشد؛ که برای این مورد دو راه پیش رو دارند، یا یک سرویس جداگانه ی چینی یا آرکوپال برای دم دست خریداری کنند، یا ظروف چینی را 18 نفره خرید کنند تا خیال شان تا چند سال از بابت مهمانی ها راحت باشد.

      کدام وسایل برای جهیزیه ضرورت کمتری دارند؟

      عموما توصیه می شود که وسایل کم کاربرد، تزئینی و لوکس برای جهیزیه خریداری نشود. چرا که به عنوان شهروندان یک جامعه ی اسلامی و متمدن باید داعیه ی ساده زیستی و دوری از چشم و هم چشمی ها را داشته باشیم. برای ترویج فرهنگ حسنه ی ازدواج آسان باید پیش گام باشیم. پس برای نیل به این هدف، بهتر است تا حد ممکن از ریخت و پاش های اضافه خودداری کنیم.
      وسایل برقی کم کاربرد که سال ها در کابینت های آشپزخانه خاک خواهند خورد، وسایل تزئینی که شما تنها دردسر گردگیری شان را بر عهده خواهید داشت، وسایل لوکس و گران بها، از جمله وسایل غیر ضروری در خرید جهیزیه به شمار می روند. به طور کلی سعی کنید وسایلی را که مادرهایتان در زندگی های چندین ساله، نیازشان را حس نکرده اند، خریداری نکنید.

       

      توصیه ی پایانی:

      در اینکه جنس ایرانی بخریم یا خارجی، توصیه ی اصلی ما خرید جنس خوب و با کیفیت است. به عنوان مثال وقتی در صنعت چینی و کریستال، جنس های خوب ایرانی در اختیار ماست که هم کیفیت بالایی دارند و هم قیمت مناسبی، لزومی ندارد که به سراغ جنس های وارداتی برویم. حمایت از کالای ایرانی حمایت از کارگر و صنعت ایرانی است. اگر از تولید ملی حمایت شود بی شک کیفیت و خدمات این محصولات هم افزایش خواهد یافت. در صنعت فرش دست بافت، استیل و همین طور مبلمان، اجناس ایرانی هم پای اجناس خارجی رقابت کرده و محصولات با کیفیتی عرضه می کنند.
      امیدواریم با دیدی باز و قلبی پر امید اقدام به خرید جهیزیه ی عروسی تان بکنید و زندگی شاد و سالمی داشته باشید.

       

      نویسنده : عروس
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 9:21
      بازدید : 398

      صفحات وب